dc.date.accessioned |
2024-02-01T11:43:01Z |
|
dc.date.available |
2024-02-01T11:43:01Z |
|
dc.date.issued |
2024-04-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2826 |
|
dc.title |
Testataan tiivistelmän vientiä Heldaan |
fi |
ethesis.faculty |
Humanistinen tiedekunta |
fi |
ethesis.faculty |
Faculty of Arts |
en |
ethesis.faculty |
Humanistiska fakulteten |
sv |
ethesis.faculty.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/4c936847-0cd8-46d4-b842-e9ebb8670ab7 |
|
ethesis.university.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/50ae46d8-7ba9-4821-877c-c994c78b0d97 |
|
ethesis.university |
Helsingin yliopisto |
fi |
ethesis.university |
University of Helsinki |
en |
ethesis.university |
Helsingfors universitet |
sv |
dct.creator |
Valento, Miia |
|
dct.issued |
2024 |
xx |
dct.abstract |
Oppiminen on tietojen, taitojen tai tapojen omaksumista. Oppiminen voi tapahtua joko opiskelemalla, opettelemalla tai harjoittelemalla, tai kokemuksen, esimerkin tai ympäristön vaikutuksen kautta.
Behavioristisesti käsitettynä oppiminen tarkoittaa käyttäytymisessä havaittavia pysyviä muutoksia, jotka syntyvät pääasiassa olion ja ympäristön vuorovaikutuksessa.
Oppimiskäsityksiä on erilaisia.
Oppiminen voidaan nähdä ihmisen kehittymisenä ylipäätään. Tällöin oppiminen ei tarkoita pelkästään pysyviä muutoksia käyttäytymisessä, vaan myös pysyvyyttä tai hetkellisiä muutoksia.
Psykologiassa oppiminen tarkoittaa yleensä ihmisen tai eläimen oppimista, didaktiikassa taas oppimista tarkastellaan nimenomaan opetuksen näkökulmasta. Muilla tieteenaloilla puhutaan oppivista dataohjelmista, oppivista organisaatioista ja oppivista alueista.
Perustasollaan yksilön oppiminen edellyttää muistia ja aistitoimintaa. Oppimista tapahtuu lähes aina kun ihminen vertailee tapahtunutta ja aiottua toimintaa (palaute) tai tapahtunutta ja aiempaa toimintaa (oppiminen kokemuksesta).
Oppimistapoja on hyvin erilaisia, koska eri tilanteisiin soveltuvat erilaiset oppimisen menetelmät, ja koska oppijoissa on yksilöllisiä eroja. |
fi |
ethesis.language.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/languages/fin |
|
ethesis.language |
suomi |
fi |
ethesis.language |
Finnish |
en |
ethesis.language |
finska |
sv |
ethesis.supervisor |
Testi, Terhi |
|
ethesis.thesistype |
pro gradu -tutkielmat |
fi |
ethesis.thesistype |
master's thesis |
en |
ethesis.thesistype |
pro gradu-avhandlingar |
sv |
ethesis.thesistype.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/thesistypes/mastersthesis |
|
dct.identifier.ethesis |
E-thesisID:ee1f8793-e013-4d45-8a88-e79b080e8f08 |
|
ethesis-internal.timestamp.reviewStep |
2024-02-01 13:41:57:492 |
|
dct.identifier.urn |
URN:NBN:fi-fe202402015229 |
|
ethesis.mastersdegreeprogram |
Englannin kielen ja kirjallisuuden maisteriohjelma |
fi |
ethesis.mastersdegreeprogram |
Master's Programme in English Studies |
en |
ethesis.mastersdegreeprogram |
Magisterprogrammet i engelska språket och litteraturen |
sv |
ethesis.mastersdegreeprogram.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/MH40_003 |
|
ethesis.facultystudyline |
Englanninkielinen kirjallisuus |
fi |
ethesis.facultystudyline |
English Literature |
en |
ethesis.facultystudyline |
Engelsk litteratur |
sv |
ethesis.facultystudyline.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/SH40_064 |
|